Undersökningsstrategi

I detta moment skapar vi tillsammans med er en relevant och syftesanpassad enkät. Efter att ha genomfört flera hundra undersökningar har en gedigen databas över lämpliga frågor, utöver detta har vi givetvis också en inarbetad metod och känsla för hur frågorna bör formuleras. Dock är det oftast ni som kund som besitter kunskapen om platsen eller evenemanget där intervjuerna ska genomföras. Därför är det viktigt att denna process sker i samråd mellan oss och er. Här kombinerar vi helt enkelt det bästa av två världar: vår undersökningserfarenhet och er lokalkännedom.    

En annan viktig aspekt av undersökningsstrategin är att fastställa tidsplanen. Vi bestämmer när datainsamlingen ska påbörjas och när resultatet ska levereras. Oftast bokar vi redan här in ett datum för presentationen av resultatet.

Datainsamling

Datainsamlingen är på sätt och vis kärnan i varje undersökning. Vi arbetar idag med alla etablerade metoder, som exempelvis telefonintervjuer, webbenkäter och postala utskick, men brinner lite extra för på plats-intervjuer. Vi vågar påstå att vi har några av Sveriges duktigaste och trevligaste intervjuare i vårt team, och vi kan inte vänta på att få bevisa det för dig som kund. 

Vi sätter stolthet i att leverera förstklassig datainsamling, och när vi är ute och intervjuar är målet i första hand att samla in tillförlitlig data. Men vi brukar inte nöja oss med det. Vi tror starkt på det personliga mötet och strävar efter att att den person som vi intervjuat ska lämna med en positiv känsla i kroppen - en känsla av att ha varit med och bidragit till utveckling i någon form.   

När vi är ute och intervjuar på ett besöksmål eller ett evenemang blir vi en förlängning av vår uppdragsgivare. Vi förstår därför vikten av att alltid agera på ett professionellt sätt i alla led. Som kund ska ni alltid kunna känna er trygga i att vi representerar er på ett professionellt sätt.   

Analys

Under analysarbetet sammanställs den insamlade datan och visualiseras i tydliga diagram med tillhörande förklarande texter. Vårt mål är att leverera en pedagogisk rapport som ni ska kunna använda som ett verktyg på er fortsatta utvecklingsresa.

Presentation/leverans av resultat

När analysen är genomförd och rapporten skriven är det dags att presentera resultatet för er. Om det finns förutsättningar för en fysisk presentation kommer vi gärna förbi ert kontor, alternativt bjuder in er till våra lokaler i centrala Göteborg. Presentationen tar cirka 60-90 minuter och inkluderar alltid frågestund samt diskussion. 

Efter att resultatet har levererats till er finns vi tillgängliga för frågor och stöttning.