Lär känna era evenemangsbesökare

Malmöfestivalen

Jönköping Horse Show

Boule-SM

Kulturnatten

Allt ljus på Uppsala

Storvretacupen

Apple Bay Day

Örebro Open Art

Karlstad Grand Prix

Svenska Rallyt

Melodifestivalen

Åmåls Bluesfest

Digiloo

Järvaveckan

H22 City Expo

Malmöfestivalen Jönköping Horse Show Boule-SM Kulturnatten Allt ljus på Uppsala Storvretacupen Apple Bay Day Örebro Open Art Karlstad Grand Prix Svenska Rallyt Melodifestivalen Åmåls Bluesfest Digiloo Järvaveckan H22 City Expo

Research One är ett av Sveriges ledande bolag inom evenemangsmätningar. Sedan starten 2016 har vi genomfört mätningar på över hundra evenemang runt om i Sverige. Vi genomför mätningar på allt från några av Sveriges största evenemang, till små marknader med några hundra besökare.

Våra evenemangsundersökningar utgår från de tre områdena Marknad, Nöjdhet och Turismekonomi. Vissa undersökningar omfattar alla tre, medan andra omfattar ett eller två av områdena. Genom att kombinera dessa skapar vi insikter som hjälper er att utveckla evenemanget, men också få ökad förståelse för evenemangets betydelse för kommunen eller regionen. Under uppstartsfasen stöttar vi er för att bättre förstå vilka undersökningsområden som är lämpliga för just ert evenemang. 

Ett evenemang får ofta stor betydelse för den kommun där det äger rum. Inte sällan lockar evenemanget långväga besökare, däribland många som övernattar på hotell, äter på restaurang eller ägnar sig åt andra aktiviteter i samband med sitt evenemangsbesök. Summan av det som spenderas av besökarna i samband med ett evenemang brukar kallas för turistekonomisk omsättning. Detta är ett viktigt mått på vad kommunen får tillbaka genom skatteintäkter som genererats av evenemangets besökare.

Vi fångar in besökarens åsikter i realtid 

Vi anpassar metod utifrån det evenemang vi ska mäta. Arrangerar ni ett gratis-evenemang är på plats-intervjuer alltid den lämpligaste metoden, eftersom man i regel saknar kontaktuppgifter till sina besökare. Vidare är denna metod bra eftersom den fångar besökarens upplevelse i stunden, när denne befinner sig mitt i upplevelsen. Har ert evenemang tillgång till biljett- eller medlemsregister förespråkar vi oftast webbenkäter som skickas ut efter att evenemanget ägt rum. Detta är ett kostnadseffektivt sätt att nå ett stort antal besökare.

 En helhetslösning för just ert evenemang

För oss är inget evenemang för stort eller för litet - vi kan vara på plats på ert evenemang med vår trevliga intervjupersonal 365 dagar om året över hela landet. Vare sig det är en musikfestival, idrottsevenemang, julmarknad eller kongress. Research One är den perfekta samarbetspartnern för er evenemangsundersökning!